Re: [Linux-programlama] CMS Alternatifleri

From: Web Developer (webdev90@googlemail.com)
Date: Tue 17 Jan 2006 - 12:44:11 EET

Merhaba,

Bazı deneyimlerimi paylaşmak istedim.

Öncelikle Plone kurulumunu denedim. Server kendi kontrolümde olduğu için
Debian üstünde Zope kurulumunu standart paketten yapıp Plone kurulumu ile
devam edip kurulumu yaptım. Ancak bu kurulum adımlarının ve domain ile
ilgili yönetimin host edilen bir yerde nasıl gerçekleşebileceğini hala
kavramış değilim. Kullanım açısında da çok da başarılı bir çözüm olmadığını
iletebilirim.

XOOPS kurulumunu ısrarlar üzerine gerçekleştirdim. Kurulum ve modüler
çalışma olayları oldukça güzel. Ancak theme & templates vs. gibi kavramların
oldukça karıştırılmış olduğunu görüyorum. Eklentiler güzel ancak çok basit
şeyler gibi. Bir de çoklu dil desteği için Unicode yerine database üzerine
yararken eski yöntemlerle çalışması rahatsız etti. Bilemiyorum doğrudan
Unicode ayarlanıp da database e gerçek şekilde Unicode yazdırma şansı
olabilir mi. Kullanıcı desteği açısından Türkçe bir topluluğun olması da
güzel tabi.

Basit bir CMS alternatifi olarak bir arkadaş da PHPWCMS'i önerdi. Başarılı
ancak çok basit ve eklentileri çok az. Şimdi Joomla denicem ancak yine de
tekrar sorayım. Portal tarzı dışında standart içerikler için
önerebileceğiniz ve çoklu dil desteğini bizzat Unicode ile gerçekleştiren
alternatifler nelerdir? Öneriniz var mı?

Teşekkürler.

Cenk Eder