RE: [Linux-programlama] mysql karakter problemi

From: Eralp Erat (eralp@prestijsoftware.com)
Date: Sun 15 Jan 2006 - 18:33:21 EET

Merhaba..

Latin1 dener misiniz ?

Kolay gelsin

Eralp

-----Original Message-----
From: linux-programlama-bounces@liste.linux.org.tr
[mailto:linux-programlama-bounces@liste.linux.org.tr] On Behalf Of Taha
Ozket
Sent: Sunday, January 15, 2006 4:15 PM
To: linux-programlama@liste.linux.org.tr
Subject: [Linux-programlama] mysql karakter problemi

merhaba

fc4 ve mysql (5.0.18-standard) sunucu yüklü makinama mysql'in resmi
sitesinden indirdiğim .NET Connector ile Visual Studio 2005 üzerinden
bağlanıyorum. Linux'ta ayarlamayı unuttuğum bir değerden
kaynaklandığını sandığım bir sorunla karşı karşıyayım. Program içinden
mysql sunucusuna gönderdiğim türkçe karakterler şekil değiştirerek
kaydediliyor. Veritabanının veri tipi utf8-latin5 ikisinide denedim.
Gene de Ğ harfini G, Ş harfini S, İ harfini I, ı harfini i yapıyor.
Şaşırdığım nokta ö,ç harflerinde problem yok. Şimdi mysql sunucusuna
bağlanırken SET NAMES 'latin5';
SET CHARACTER SET latin5;
SET COLLATION_CONNECTION = 'latin5_turkish_ci'
kullandığım halde bu sorunla karşı karşıyayım. Ancak veritabanına
MySQL Query Browser isimli MySQL'in resmi sitesinden indirilen
programla bağlanınca tabloya istediğim harfte istediğim veriyi
girebiliyorum. Bu veriyide kendi programımda problemsiz
izleyebiliyorum. Sanırım veriyi kendi programımdan mysql sunucusuna
gönderirken charset ile ilgili bir hata yapıyorum. Ne olabilir? Neyi
atlıyorum? Ne eksik?