Re: [Linux-programlama] python assert

From: Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Fri 13 Jan 2006 - 11:12:18 EET

Neşet ÖZKAN wrote:

> Pythonda Assert ifadesini neden ve ne amaçla kullnıldı�ını anlamaya
>çalı�ıyorum. Ancak hala çözebilmi� de�ilim. Yardımcı olursanız sevininrim.

phtyon bilmem ama C de mantik hatalarini kontrol etmek icin
kullaniliyor. belki phyton dada oyledir.
soyleki: arguman olarak verilen ifadeyi icra sirasinda inceler ve sonuc
sifir ise ekrana bi mesaj basar ve otomatik olarak abort fonksiyonu ile
program sonlanir. bu sayede hatali bi islem ile sonsuz donguye dusmez
veya yanlis bi eylemde bulunmaniz onlenir....
iyi calismalar.