Re: [Linux-programlama] Yetki Sistemi Hk.

From: Bora Güngören (bora@boragungoren.com)
Date: Wed 15 Feb 2006 - 14:29:28 EET

Merhaba,

Bu şekildeki yetkilendirmeye "rol tabanlı erişim denetimi" adı veriliyor.

- Her bir alana erişebilecek olan roller uygulamadaki bir ayar
dosyasında tanımlanıyor.
- Her bir kullanıcının rolleri sistem girişi için kullanılan kaynakta
(XML, veri tabanı, LDAP, vs) içinde ayrıca tanımlanıyor.
- Uygulama herhangi bir kaynağa erişirken "kullanıcı bu kaynağa
erişebilecek bir role sahip mi?" sorusunu soruyor.

Java web uygulamaları ilk çıktıklarından bu yana bu mekanizma açık
biçimde gelir. Web uygulaması olmayanlar için de açmak mümkündür.

Bora.