[Linux-programlama] php mysql turkce sorunu

From: Aykut YILDIZGÖRÜR (aykuty@tepemobilya.com.tr)
Date: Sun 12 Feb 2006 - 12:00:09 EET

merhaba,

anlam veremediğim bir sorum var ve yardımınızı istiyorum..
sorun su; php ile mysql e turkce karakter yazdıramıyorum.
aslında her biri tek basına gayet iyi çalışıyorlar ama bir araya gelince
kaynatıyorlar :)

mysql e komut satırından vaya query browser dan turkce karakter insert
edebiliyorum.
database - tablo ve alan karakterlerini utf-8 ve iso5988-9 ile denedim ama
php den yine insert edemedim.
php ile sayfalar veya text dosyalarına turkce karakter yazdırabiliyorum. php
nin default karakter seti iso5988-9.
apache ninde oyle. mysql in ve databasein karakter seti latin5_turkish_ci

sorun nedir sizce?

kolay gelsin
aykut