Re: [Linux-programlama] g_locale_to_utf8 Sorunu

From: Recai Oktaş (roktas@omu.edu.tr)
Date: Thu 09 Feb 2006 - 19:08:12 EET

* Mustafa Karakaplan [2006-02-09 16:02:04+0200]
> g_locale_to_utf8
> g_locale_from_utf8
> fonksiyonlarini
>
> kullandigim bir programi ubuntu da calistiramadim.
> Locale not supported by C library
> uyarisi aliyorum ve bu fonksiyonlar NULL donderiyor. Program Segfault ile kapaniyor.

Merhaba hocam,

Bu programı çalıştırdığınız sistemin (ortamın) yerelini bir kontrol eder
misiniz? Aşağıdaki komutların çıktıları ne diyor?

    validlocale tr_TR
    validlocale tr_TR.UTF-8

[validlocale Debian ve türevlerine has bir araçtır.]

Eğer yerellerin kurulumunda bir kusur yoksa ilk komut mesela:

    locale 'tr_TR' valid and available

çıktısını vermeli. "Locale not supported by C library" hatası geçerli
olmayan (kurulu olmayan veya var olmayan) bir yerelin etkinleştirilmesi
halinde oluşur, (ör. LC_ALL=FOO perl -e 'print ("foo\n");') o yüzden bu
kontrolü yaptırıyorum.

> Her kosulda programi derleyip calistirmak icin bu fonksiyonlar yerine
> gececek hazir kodlar var midir? Veya yukaridaki sorunu nasil cozebilirim.
> Postgresql deki cok sayida veri ISO-8859-9 da oldugu icin UTF8->ISO
> donusumune ihtiyacim var.

Bu verileri nasıl okuduğunuzu bilmiyorum, söyleyeceğim işinize yarar mı
bilmem. GLib'deki g_io_channel_* işlevlerine bakmış mıydınız? Bu
işlevlerde g_io_channel_set_encoding() var mesela, okuma yaptığınız kanalın
(dosya) kodlamasını ayarlayabiliyorsunuz.

--
roktas