Re: [Linux-programlama] Hangi dili onerirsiniz?

From: OSMAN ORHAN (osman.orhan@gmail.com)
Date: Thu 28 Dec 2006 - 19:32:39 GMT

Bence, konuda uzmanlaşmak önemli..

İyi bir javascript programcısını kimse vasat bir JAVA programcısına değişmez.

Ama bir seçim yapman gerekecek,iyi para kazandıracak dil mi yoksa zevk
alacağın dil mi? Eğer amaç para kazanmaksa JAVA en iyi pazarlanan
dil..
Ya da yenibiris.com sitesine girip şirketlerin hangi programcıları işe
aldığını görebilirsin,bu da bir tercih yöntemi!
Eğer amaç başkaysa,hiç bir şey yapmadan C öğrenmeni tavsiye ederim.

Hiç bir zaman C kullanmasanda öğrenmelisin; çünkü C programlama
dillerinin Latincesi, Latince bilen bir kişi ana dili ne olursa olsun
herhangi bir latin kökenli dili kolaylıkla öğrenebilir.C de aynen öyle
, şimdi C öğrensen,uzun ve görece zorlayacaktır. Ama sonra ya "Ruby de
ne ki " dediğinde sadece manuel ile en fazla 2 haftada orta derecede
bir ruby porgramcısı olmuşsundur bile.. Ruby yerine Python koy , Perl
koy , X koy Y koy.. Ne koyarsan koy..

Ayrıca dallananıp budaklanmamak önemli,bildiğim kadarıyla zaten
programcılık konusunda bir sıkıntın yok,anladığım kadarıyla bu işte
deneyimlisinde..
Bence bir konu seç ve odaklan,şu an yaptığın gibi zaman kaybetme !!!

Yazdıklarımı 3 aşağı 5 yukarı herkesin görüşü nitekim "PHP yi
öğrendikten sonra ,hangi dili öğrenmeliyim acaba?" diye çok zaman
harcadım ve anladım ki bu sadece zaman kaybı.

İyi çalışmalar...