RE: [Linux-programlama] PHP ile Frameworks

From: Oğuz Demirkapı (oguz@cftr.net)
Date: Mon 04 Dec 2006 - 02:06:13 GMT

Tekrar Selam,

Öncelikle belirteyim ki her ne kadar PHP ile bazı projeler yapmış olsam da
kendimi bir PHP programcısı olarak adlandırmıyorum. Asıl işimi proje
yöneticiliği olarak tanımlayabilirim. Her ne kadar eski bir Rexx ve Perl
kurdu olsam da, uzmanlık alanlarımı Java(J2EE), ColdFusion ve Flex diye
belirtmekte fayda var.

Benim amacım var olan bir projeye dahil olan 6 kişilik bir PHP ekibine bir
standart sunabilmek ve düzen getirebilmek. Kodlarını incelediğimde bu
programcıların belirli bir düzen ve uyum içerisinde olmadıklarını, kodlama
standartlarının ve tanımlanmış bir iş akışının olmadığını gördüm.

Java dünyasındaki Struts ve benzeri yönelimlerin PHP için uyarlanmış
hallerini de bulabilmek olanaklı ancak birden çok alternatif olunca bir de
bizim dostlarımıza soralım istedim. :)

Benim bir "framework" işlevi olarak ana beklentim fazlaca kullanılır olması
ve belirli bir düzenin ve standartların sunuluyor olması. Yeni bir ekip
elemanının kullanılan yöntemi bilmesi ile kolaylıkla projeye adapte
olabilmesi ve ayrılan kişilerin kodlarının o kişilerin tarzlarından dolayı
takip edilemiyor olunması durumuna son verilmesi. Kullanılacak yeni yöntemle
hangi uygulama geliştiricisi çalışırsa çalışsın, standartlara uyulması
gerektiğinden, kodların takibi ve geliştirilebilirliği programcıdan bağımsız
bir kimliğe kavuşacaktır diye düşünüyoruz.

Bunların yanısıra çeşitli OO konseptleri, DAO ve benzeri teknikleri sunması
da tabi ki tercih için iyi nedenler olabilir.

Verdiğiniz linkteki çalışmaları inceleyeceğim. Diğer tüm önerilerinize de
açığım.

Sevgiler,

Oğuz Demirkapı