Re: [Linux-programlama] mysql sorgu problemi

From: Sevgi Korkmaz (sevgi@portakalteknoloji.com)
Date: Mon 04 Dec 2006 - 11:58:14 GMT

Merhaba,

Yapılan sorguya ve tabloların veriyapısına göre performans değişecektir.
Örneğin sorgu cok fazla tablo içeriyor ancak veri sayısı makul seviyede
ise subquery hızlı olacaktır. Veriler coksa tablo sayısı azsa join
yapılması daha avantajlıdır. Yalnız burada not in sorgusunu ayrı
tutmak istiyorum çünkü her zaman not in sorguları çok yavaş çalışır
hatta çok veri varsa veritabanını da kitleyebilir. Not in sorgusu
mümkünse hiç yapmayın illa ihtiyacınız varsa da önceki mailimde yazdığım
formatda yazmanız performans kaybına neden olmayacaktır.