Re: [Linux-programlama] linuxta yazdigimiz kutuphaneyi windosta nasil kullanabiliriz?

From: goktan kantarcioglu (goktan99@gmail.com)
Date: Tue 25 Apr 2006 - 14:49:23 GMT

Selamlar,

windows ile linux isletim sistemlerinin calistirilabilir ikilik dosya
yapilari farkli oldugundan dolayi, ikisinden birinde derlediginiz bir
kodu digerinde calistirmaniz normal sartlarda mumkun degildir. Tabii
burada derlenmis ifadesini tam anlaminda kullanip java, vs gibi
yorumlayici uzerinden calisan bir dil kullanmadiginiz varsayiyorum. bu
sebepten dolayi yazdiginiz standartlara uyan kodlari capraz-platform
kullanmak icin her platform icin tekrar derlemeniz gerekmektedir.
yanliz bazi ufak numaralar ile linux uzerinde windows turu ikilik dosya
uretmeniz mumkundur. sonuc olarak yine 2 farkli cikti uretecek olmaniza
ragmen, alistiginiz sistemden kopmadan diger sistem icin cikti
uretebilirsiniz. (http://www.wxwidgets.org/technote/crosscmp.htm)

Genel kultur olarak bildigim kadari ile, wine turu bir emilator
uzerinden windows tarafinda derlenmis ikilik kutuphaneleri de
kullanabildiginiz. bu konuda cok detayli bilgim yok ama google
"http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=using+windows+dll+on+linux+wine&btnG=Search"
boyle diyor.

iyi calismalar
goktan