[Linux-programlama] Linux işletim sistemli oyun konsolu !

From: Özkan ALTIKARDEŞ (ozkan@biges.com)
Date: Fri 14 Apr 2006 - 13:26:21 GMT

Herkese merhabalar, haberiniz varmı bilmiyorum ama linux işletim sistemi
üzerinde çalışan oyun konsolu geçtiğimiz aylarda çıktı.
Divx, mp3, vma, wmv vb. tüm formatları çalabiliyor ve gösterebiliyor. Tv out
kablo aparatıyla direk televizyona bağlamakta mümkün. ( Beklediğimden çok
daha iyi bir tv çıkışı var açıkçası :) )Cihazın üzerinden web server, ftp
server, samba server ve telnet server'ı direk üzerinden açıp kapamak mümkün.
Ayrıca Türkiye ithalatçısı olan smart businnes solutions üzerinde direk seri
ve usb bağlantıyla beraber audio ve tv out çıkışı verebilen mini bir box'ı
yakında verebileceklerini söylüyorlar. Usb çıkışından ayrıca disk veya
ethernet bağlamak mümkün olacak böylece. Böylelikle el büyüklüğünde ısınma
problemi olmayan IIS Server, File Server, Domain Server veya siz ne
isterseniz öyle bir server olacak. Açık kaynak kodlu olduğundan istediğiniz
gibi yazılım geliştirebiliyorsunuz. SDK kiti internette ücretsiz veriliyor
ve cihazın üzerinde en çok tanınan tüm oyun emülatörleri çalışıyor.
Son olarak cihazın üreticisi gameparkholding bir oyun yarışması düzenledi ve
kazanana 5000$ ödül veriyor.
Ben her ne kadar diğer özelliklerine baktıysamda cihaz bir oyun konsolu ve
bunun için geliştirilmiş. Ama yapabileceğiniz çok fazla şey var bu küçük
aletle.
İlgilenenlerin bilgisine !

Türkiye sitesi : http://www.gp2xtr.com/