Re: [Linux-programlama] Java applet ClassNotFoundException

From: Bora Güngören (bora@boragungoren.com)
Date: Fri 16 Sep 2005 - 11:51:56 EEST

Merhaba,

Güvenlik politikası oluşturmamışsanız, o zaman bir Applet sadece
kendisinin geldiği web sunucusunun olduğu sunucu ile ağ iletişimi (soket
ve dolayısı ile JDBC) bağlantısı kurabilir. Sanırım siz Applet'in
bulunduğu web sunucusunu değiştirdiniz ve artık PostgreSQL farklı bir
sunucuda.

Farklı sunuculara bağlanmak için JAR dosyanızı sayısal olarak
imzalamanız (yani sertifika oluşturmanız) gereklidir. Bunun için keytool
ve jarsigner uygulamalarını kullanabilirsiniz. Bunun dışında
Applet'inizin neler yapabileceğini bir politika dosyasında tanımlamanız
da gerekecektir. Bu dosya içinde Applet'iniz için gerekli erişim
haklarını belirteceksiniz. Geri kalan haklar ise verilmeyecek. :-)
(access, access, deny all mantığı)

Bora Güngören.