Re: [Linux-programlama] bash'da fonksiyondan donus degeri nasil?

From: Linux Liste (bekirsonat@gmail.com)
Date: Mon 28 Nov 2005 - 20:04:49 EET

Murat Koç wrote:
x-x-x-

>Bu ters olmuş. Yukarıdaki source edilecek. Global olarak kullanmak istediğiniz
>bir değişkeni export edin ondan sonra export ettiğiniz dosyayı source edin.

Cok tesekkur ediyorum, sihirli anahtar export'mus demek :)
kitaplik dosyasi (myfuncs.sh) icinde export ettim ve ust rutinlerden
degiskeni o isimle kullanarak isimi gordum.
Tek sorun herhalde kitapliktaki ismini hep akilda tutmak zorunda kalmak.

Bu arada , Yeni sorular da belirdi acemi bir bash programcisi olarak:
0) fonksiyonlar, integer'den baska veri tipi geri gondermiyor mu?
1) export komutu ile yaratilan degisken ENViroment'te mi tutuluyor ?
( ayri iki script dosyasi arasinda degiskeni paylasabildigine gore oyle
olsa gerek ?! )
2) sizlerin scriptler arasinda karakter tasimak icin kullandigniz pratik
yontem nedir ?
3) bash'daki butun veri tipleri ( ornegin diziler de) boyle export
edilebilir mi?
( bu gereksiz bir soru oldu, deneyip gorebilirdim, ama acaba bir hafiza
limiti var mi diye merak ettigimden silmedim soruyu.)
4) bana onerebileceginiz en tesekkullu 3 bash programlama sitesi ismi ne
olurdu ?
( animsamiyorsaniz tam adresi olmasa da olur, google dan arasitirp bulurum,
veya Turkiyede satin alabilecegim bir kitap)

Yeniden tesekkurler
Bekir