[Linux-programlama] bash'da fonksiyondan donus degeri nasil?

From: Linux Liste (bekirsonat@gmail.com)
Date: Mon 28 Nov 2005 - 18:51:37 EET

/Bash'da, bir fonksiyondan geri donus degeri olarak bir stringi nasil alabilirim ?

Diyelim ki, Asagidaki gibi bir betigim var :

#!/bin/bash/
*source* /home/my/run/myfuncs.sh
DizinAdi="/tmp"
DizinDegistir DizinAdi
echo "SORU 2 = burada ne islem yapmaliyim ki YeniDizinAdi olarak DizinDegistir() den gelen degeri kullanabileyim ??"
exit 0

myfuncs.sh icindeki fonksiyon da soyle olsun:

function DizinDegistir
{
GelenDizinAdi=$1
GidecekDizinAdi=$GelenDizinAdi/FalanFilan
echo "SORU 1 = burada ne islem yapmaliyim ki GidecekDizinAdi degerini cagiran fonksiyona gondereyim ??"
return 0
}

Netteki dokumanlarda nereye gizlendi ise ipucu bulamadim. Sinirden midem asit yapti.
Yemekten donene kadar yardiminizin ulasacagina guveniyorum :)

Simdiden tesekkurler..

Bekir