Re: [Linux-programlama] libpq sýnýrlamasý :(

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Thu 24 Mar 2005 - 22:13:12 EET

Merhaba,

On Thu, 2005-03-24 at 09:30 +0200, Volkan YAZICI wrote:
> libpq çıkmazı: Eğer ben bir tablodaki 2147483647+1 inci satırı
> öğrenmeye çalışırsam halim yaman.

Doğru. Böyle bir durumda 64bit bir sisteme ve `int` tipini 64bit olarak
değerlendiren bir derleyiciye ihtiyacınız olacak, ayrıca tüm
PostgreSQL'i ve etrafındaki yazılımları (sistemdeki diğer tüm yazılımlar
gibi) 64bit olarak derlenmiş biçimde edinmeniz veya kendiniz derlemeniz
gerekecek. Bu hadise diğer birçok kütüphane için de geçerli olsa gerek.

> Ufak bir nokta daha var. tuples'in yüklü bir struct olduğu göz önüne
> alınırsa, tuples[INT_MAX][INT_MAX] büyüklüğünde bir çağrı ne derece
> çalşır? (Bkz. Basit bir "short buf[INT_MAX]" oluşturma örneği.)

Muhtemelen bu sınırlara ulaşamadan sistemin fiziksel sınırlarına
ulaşacaksınız ancak teorik olarak bu çağrı çalışır.

-HAND

--
.O.
..O   Enver ALTIN                   |   http://skyblue.gen.tr/