[Linux-programlama] PHP'de Postdata geri sorunu

From: Ceyhun Karataş (ceyhun@egemenyazilim.com)
Date: Tue 22 Mar 2005 - 17:39:59 EET

 Merhabalar

Az önce başka bir arkadaşın mail hesabından bir mail göndermiştim. LKD'yi takip ediyordum ama mailliste üye değildim. Arkadaşın tavsiyesi üzerine size sorunumu ayrıntılı biçimde anlatma gereği duydum.

Bir projem var. Kullanıcılar no ve şifresiyle login oluyor. Daha ayrıntılı örneklendireyim bu konuyu.

Browser açıldı.
login.php sayfasında kullanıcı no ve şifre sorduk. Kullanıcı no 1 yazdı. liste.php'ye postdata ile gönderdik. Kontrolü yaptık. Session ayarlarını yaptık. Liste.php'de KULLANICI NO 1 olarak farketti. Buradan ulaşılan menülerde de kullanıcı no 1 yazdı. Ve 1 nolu kullanıcının yetkileri ile hareket ettik.

Browserı kapatmadan login.php'yi açtık. 2 yazdık ve liste.php'ye POSTDATA ile gittik. Sessionlar tamam. Liste.php'de KULLANICINO 2 yazdı. Buraya kadar OK. Buradan sonra iki durum söz konusu.

php.ini cache durumu PUBLIC ayarlıysa.
Liste.php'den ulasılan x.php sayfasında (bu sayfaya direkt linkle ulaşılıyor, POSTDATA yok) KULLANICINO 1 yazıyor (yani bir önceki kullanıcı). x.php'den POSTDATA ile bilgi gönderdiğimiz y.php sayfasında ise KULLANICINO 2 yazıyor (yani doğru). Eğer x.php de CTRL + REFRESH tuşuna basarsak 1 olan kullanıcıno 2 oluyor.

2. durum php.ini'de CACHE durum NOCACHE:
tüm sayfalarda KULLANICINO'ya 2 yazıyor. Bir problem yok yani bununla ilgili. Doğru kullanıcıyı buluyor. Fakat buradaki sorun da şu. x.php'den geri tuşuna basıp liste.php'ye dönersek SAYFA GÖRÜNTÜLENEMİYOR (Sunucu ya da DNS Bulunamadı Hatası) hatası veriyor. Bu hatayı y.php'den x.php'ye geri tuşuyla dönersek vermiyor. Ama başka bir sayfadan y.php'ye dönersek de veriyor. y.php ile liste.php sayfalarının ortak yanı (hata veren sayfalar) POSTDATA bilgisiyle gidiliyor olmaları. Yani ikisi de bir önceki sayfadan POSTDATA ile veri alıyor. Ve bu sayfalar hata vermiş durumdayken REFRESH tuşuna basarsak sayfalar düzeliyor ve bir sonraki GERİ tuşunda hata vermiyorlar. Yani POSTDATA içeriği yokolursa bu hatadan da kurtulmuş oluyoruz.

Benim sıkıntım bu NOCACHE durumundaki SAYFA GÖRÜNTÜLENEMİYOR hatasından kurtulabilmek. Sanırım bunun için en iyi yöntem ilk seferden sonra POSTDATA bilgisini yok etmek. Yani ilk gelişte POSTDATA bilgisini alıp silmek istiyorum. Çok mu hayal oldu?:)) Veya bu durumum için başka çözüm yolu önerebilir misiniz?