Re: [Linux-programlama] checkbox larla caliÅŸmak

From: Guray SATICI (guray.satici@gmail.com)
Date: Tue 15 Mar 2005 - 09:34:27 EET

On Mon, 14 Mar 2005 21:07:57 +0200, Ayhan BARIÅž
<ayhan.baris@yesevi.edu.tr> wrote:
> Elinizde 100 lerce checkbox var.
>
> Form post ediliyor.
>
> Formdaki checkboxlardan hangilerinin secildigini (php kod olarak) nasıl
> anlarsiniz?

checkbox lar icin bir key tarzi bir shey ayarlarsiniz.
Secili olan icin 1 degerini alir secili olmayan icin 0 degerini alir
Boylelikle elinizde 10101001010101 seklinde bir key olusmus olur.
Bu keyden hangilerinin secili oldugunu rahatlikla bulabilirsiniz.

Ayrica bu checkbox lari array a da atabilirsiniz.
$data = array();
yaparsiniz
ardindan
array_push($data,$check_olanlar);

yaparakta cozume ulasmaniz mumkun gibi gorunuyor.

Benim tavsiyem ilk yontem .. bazi karsilastirmalar icin birebir ve
kullanisli bir yontem
Diger mail leri pek okuyamadim ama .. ayni tarzda cozum onerisi olabilir.
Mail tekrar yaptiysam ozurler:)