Re: [Linux-programlama] GCC sorunu..

From: M.Baris Demiray (baris@labristeknoloji.com)
Date: Thu 03 Mar 2005 - 23:28:39 EET

Merhaba,

> [...]
>
> @ bu sekilde derledigimde sorun olmuyor zaten ve dedigim gibi
> konsolda kalin bir sekilde gözüküyor.

O şekilde derlediğinizde sorun olmuyorsa zaten bir sorun _yoktur_.

Ancak -c parametresi ile derlediğinizde GCC oluşan dosyanın
çalıştırılabilir bir dosya *olmadığını* bildiği için çalıştırma
haklarını vermez zaten. Bu yüzden isteseniz de çalıştıramazsınız.
Yani bu durum için GCC değil yapmaya çalıştığınız şey (-c ile
derleyip çalıştırmaya çalışmak) hatalı.

> $öyle söyliyim ozaman, tamam bu sorunu bir kenara aldik.
> peki baskasinin derlemis oldugu uygulamayi yürütmeye calistigim
> zaman, neden - Erisim Engellendi - diyor?

Bu diğer dosyayla ilgili olarak şu komutların çıktılarını yollayabilir
misiniz?

ls -la baskasinin_derledigi_dosya
file baskasinin_derledigi_dosya

> - Erisim Engellendi - hatasini veren uygulamari, hem normal user
> hemde super user (root) olarak yürütmeyi denedim, degisen birsey
> olmadi.

İyi çalışmalar.

--
M.Baris Demiray

"3 yıldır İdeal Teknoloji'nin bir iş kanalı olarak 'Labris' markasıyla yürüttüğümüz çalışmalarımızda edinmiş olduğumuz başarı, 2005 yılına girerken faaliyetlerimizin bağımsız bir şirkete 'Labris Teknoloji' ismiyle taşınması kararını(spin-off) getirmiştir. Yine, birlikte başarılı projelere imza atabilmek ümidiyle."

Labris Teknoloji