Re: [Linux-programlama] Re: csharp exe sini framework olmadan calistirmak

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 22 Jun 2005 - 12:31:54 EEST

Selamlar..

> degildir. Guzel bir modeldir.
> Bu modeli kullanarak yuksek kalitede programlar uretebiliriz.

C# ve .NET ile yüksek kaliteli program filan üretemezsin. Günü kurtaran,
iş yapan programlar üretebilirsin. Bununda anladığınızın aksine faydası
vardır. Günümüz koşullarında programın kalitesi değil, TCO'su önem
kazanıyor. Windows gibi berbat bir program olabilir, ama iş yapar ve
piyasa koşullarını sağlar. Üstelik üreticisi içinde market avantajı
sağlar.

Kalite diyebilmek için:

1. Maksimum verim: Minimum CPU yükü, minimum bellek I/O vs. kullanımı.
2. Minimum hata.
3. Maksimum sağlamlık.
4. Maksimum güvenlik.

Görüleceği üzere bu etkenlerin hepsini sağlarsanız kaliteli program
üretmiş olursunuz. Buna aynı zamanda HCI vs. konularını ekleyin. Bu tür
managed vm'lerde bunları sağlamanız zordur. Ama eğer ürünün
geliştirme/bakım süreci sonunda kullanıcının tatmin olacağı uygulamayı
çıkarabiliyorsanız ötesi boştur. Yani, C#, .NET, Java, Python, LISP vs.
ile yüksek kaliteli değil ama yeterince kaliteli ürünler yapmanız
mümkündür. Pazar çoğu zaman en kaliteliyi değil fiyat/kalite oranı en
uygun olanı tercih eder.

Fakat bir sebeple "yüksek kaliteli" program yazacam diyorsan, bu
ortamlara hiç bulaşmadan doğrudan C/C++ gibi direkt sistemi manipule
edebileceğin dilleri seçmelisin. Ama burada gözardı edilen, olası
algoritmaları ve en optimum dizaynı yapabilecek kadar zamanının,
birikiminin vs. olup olmadığıdır. Belli bir duruma özel çok hızlı bir
sıralama/index algoritması ile çok fazla performans alman mümkündür.
Fakat bunun yerine qsort() deyip yürüyorsan pek bir kazanımın olmaz.
Üstüne bellek yönetimi vs. ile uğraşıp başına bir sürü dert açabilirsin.
C/C++ size en az kodla (=instruction) en çok iş yapabilecek kapıyı açar.
Siz mesela open(file, mode) yerine doğrudan int 80 basıp kernele
zıplamayı bile tercih edebilirsiniz. 3-5 bayt kod, 40-50 CPU saat
çevrimi kadar da zaman tasarrufunuz olur. Ama ben bu kadarına ihtiyaç
duyacak hiç bir şey göremedim henüz..

> SoftMicro sirketinin
> bu projeyi manevi veya maddi yonden desteklemesi mumkun degildir. Ancak her iki
> grubun calisanlari bilgilerini paylasabilirler cunku benzer konularda
> calisiyorlar. Her
> iki grup da bundan kazancli cikacaktir. Olumsuz yaklasmanin hicbir
> faydasi yoktur
> ozgur yazilim dunyasina.

Katılırım. C# veya .NET kullanmayı düşünmüyorum şu anda. Ama kullanacak
olanların yanlış yaptıklarını söyleyemem.

Saygı ve sevgiler..