Re: [Linux-programlama] Re: csharp exe sini framework olmadan calistirmak

From: Caner (ckurt@tasarimnoktasi.com)
Date: Tue 14 Jun 2005 - 23:51:16 EEST

  Yüzeysel bakmamız durumunda dediğiniz "doğru". Ancak bu öyle değil
Size söyle bir soru sorayım; Türkiye niçin F-16 savaş uçağı ürettide
MIG'in herhangi bir modelini üretmeye yeltenmedi.
  Durum gayet açık; MIG için herhalükarda, bir şekilde
SSCB ile iletişime geçmek zorundaydı, bu Türkiye'nin çıkarına değildi,
ayrıca USA'in de hoşuna gitmezdi. "Ben MIG'in daha kaliteli olduğunu
düşünüyorum o yüzden MIG üreticem" diyemezdi, dememeliydi.
  .NET'in UNIX ortamına taşınmasıda budur. Yapabileceğiniz yapmanız
gerektiği anlamına gelmez.
  Ayrıca burada bahsi geçen şirket herhangi bir şirket değil. MS'tir,
ne bileyim bir Intel, NOKIA veya IBM değil.
  Herkesin birlikte yaşamak zorunda olduğu doğru, ama kurallar
çerçevesinde. Kurallara uymayanlar cezalandırılır, dışlanır,
dışlanmalıdır.
  Burada MS'ten bahsediyoruz, rakiplerini teker teker satın alan veya
"Yokeden" bir şirket, tıpkı bir diktatör gibi. Bu söylediğiniz "tamam
MS kötü çocuk ama, onun teknolojileri kaliteli". Eee yani! Hitler çok
iyi bir devlet başkanıydı(liderlik ve yönetim vasıflarını kimse tartışamaz).
Ayrıca "demokrasi" ile gelmişti. Ama bu onun yaptıklarını doğru çıkarmaz.
MS kötü çocuktur, kötü çocuk iyi çocuk olmaya çalışanlardan uzat
tutulmalıdır. Yani Linux'tan.