[Linux-programlama] java

From: Ozcan Gungor (ozcangungor@hotmail.com)
Date: Tue 14 Jun 2005 - 14:44:04 EEST

inetd/xindetd işinizi görür gibi geliyor...

merhaba;

clientların applet oldugu bir chat programı yazıcam.
sorun su ki serverıda javada yazmak istiyorum.

serverın görevi: istekleri kabul edicek. ve clientdan gelen veriyi
diger tüm clientlara yollayacak.

her gelen baglantı istegi icin bir thread olustursam kolaylıkla
yapılacak bir program haline geliyor.
ama kullanıcı sayısı yukseldigi zaman sunucu zorlanmaya
baslayacak.

linux sistem cagrılarındaki select gibi bir komut olsa
clientları baglasam. istek geldiginde bana haber verse bende direk
okuma yapsam muhtesem olur. iste bunu javada nasıl yaparız.
baska bir yontem yada oneri varsa onlarada acıgım.

saygı,sevgi.