Re: [Linux-programlama] Bir hata mesajı hakkına yardım...

From: M.Baris Demiray (baris@labristeknoloji.com)
Date: Sun 12 Jun 2005 - 03:56:40 EEST

Aykut KOÇAK wrote:
> Merhaba,

> Ben de kesinlikle hata olarak çıkıyor.
>
> struct
> {
> Uint8 a1;
> Uint8 a2[512];
> }
>
> gibi bir yapının başlagıç değerini,
>
> {
> 0x00;
          ^
          Bu karakter aslında virgül değil mi?

> { 0 }
> }
>
> olarak tanımlanmasından dolayı hata karşıma çıkıyor...

Aslında burada kullanımda bir sorun yok. En azından gcc bundan şikayet
etmiyor. Çünkü yukarıdaki kod;

int i[100] = {0};

yazımına benzer bir ilk değer verme işlemi içeriyor. Yani aşağıdaki
gibi bir kod geçerli.

struct s1 {
         int a;
         int b[50];
};

int main(void)
{
         int i;
         struct s1 d = {5, {0}};

ve b dizisinin her elemanının 0 yapılmasını sağlıyor.

> Yazım kuralı olarak doğru görünüyor. Hiç bir hata göremedim. Bu gece
> bununla uğraşacağım galiba. Bu arada bu kaynak kod Palm Emulatöre ait.
> Daha önce derlemiş olan varsa, belki bir bilgi verebilir. (
> http://www.palmos.com/dev/tools/emulator/ )

Bu emülatörü hiç kullanmadım ama sizin yazdığınız kod aşağıdakine
karşılık geliyor (benim verdiğim örnekle ilgili olarak);

memset(&d, 0, sizeof(struct s1));

ilgili satırları bu gibi bir satırla değiştirebilirsiniz.

İyi çalışmalar.

--
"You have to understand, most of these people are not ready to be
unplugged. And many of them are no inert, so hopelessly dependent