Re: [Linux-programlama] C ile reboot

From: Emre Turkay (emre.turkay@vanderbilt.edu)
Date: Fri 10 Jun 2005 - 00:59:15 EEST

Merhaba,

Her ne kadar hos olmayan bir goruntusu olsa da ;) sanirim sistemi
kapatmanin en guvenli yontemi /sbin/shutdown 'i haricen cagirmak. Aksi
halde, calisan tum processleri saglikli bir sekilde durdurmak, mount
edilmis dosya sistemlerini unmount etmek, vs gibi islerle ugrasmaniz
gerekli.

Yok eger ben embedded bir sistem calistiriyorum, dolayisiyla guvenli bir
sonlandirma icin gerekli tum islemleri biliyorum yada illa ki ugrasmak
istiyorum diyorsaniz sysvinit kaynak kod paketinden (sysvinit-....tar.gz
yada buna esdeger src-rpm paketleri) /sbin/shutdown'in nasil calistigini
ogrenebilirsiniz. Anlasilamayacak kadar karmasik bir kod oldugunu
sanmiyorum.

Not: Bu paketi kullandiginiz dagitimin cd'lerine sahipseniz cd'lerinden
bulabilir, yada dagitimin resmi web sayfasindan indirebilirsiniz. En
kotu ihtimalle google'da ufak bir arastirma sizi gerekli pakete
ulastiracaktir.

Kolay gelsin,

emre