[Linux-programlama] MYSQL 5 Linux Açılırken başlatma

From: Erdal YAZICIOGLU (erdal.yazicioglu@gmail.com)
Date: Sat 07 Jan 2006 - 19:00:39 EET

Merhaba,

RHES yüklü makinemde MYSQL 5 kurdum. Kurulum sorunsuz tamamlandı. Ancak Mysql i başlangıç servislerine koymak istiyorum. Kurulum bittikten sonra verdiği mesaj aşağıdadır. Dediği gibi mysql.server' ı /etc/rc.d/init.d altına kopyaladım daha sonra chkconfig --add mysql.server komutu kullanarak bu servisi listeye ekledim. chkconfig --list komutu ile bu servisi görebiliyorum. Ancak RHES service manager da listede görülmesi rağmen unrecornizable service diye bir hata veriyor. Start tuşuna bastığımda service başlamış gibi görünüyor ancak başlamıyor o nedenle her seferinde /usr/local/mysql/bin/mysqld_safe & komutunu kullanmak zorunda kalıyorum. Nasıl yaparım. Yardımcı olursanız sevinirim...

Erdal

To start mysqld at boot time you have to copy support-files/mysql.server

to the right place for your system

PLEASE REMEMBER TO SET A PASSWORD FOR THE MySQL root USER !

To do so, start the server, then issue the following commands:

/usr/local/mysql/bin/mysqladmin -u root password 'new-password'

/usr/local/mysql/bin/mysqladmin -u root -h mors.teknik.mdtk password 'new-password'

See the manual for more instructions.

You can start the MySQL daemon with:

cd /usr/local/mysql ; /usr/local/mysql/bin/mysqld_safe &