[Linux-programlama] programlama sorusu ?

From: Mehmet Fatih AKBULUT (mfatihakbulut@gmail.com)
Date: Fri 06 Jan 2006 - 01:50:37 EET

merhaba,
'test.txt' isimli bi dosyada 'n' tane 'new line' (\n) karakteri ile ayrilmis
cumlem var. ve her defasinda random bi cumleyi ekrana basmak istiyorum.
bunu bi script halinde nasil yapabilirim ? [scripti her cagirdigimda random
bi cumleyi ekrana bascak.]
yardimci olursaniz sevinirim.
hoscakalin,

[ps: ben suna benzer birsey yazdim fakat sonuc alamadim. koda bakarak nerde
yanlis yaptigim hususunda da yazabileceginiz onerilere acigim:

FILE="/root/test.txt";
cumlesayisi=$(wc -l < "$FILE"); IFS=$'\n';
array=($(<"$FILE"));
echo "$ {array[$((RANDOM%cumlesayisi))] }"

]