[Linux-programlama] C ile Komple Cümleyi Almak

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Thu 05 Jan 2006 - 01:37:05 EET

Merhaba,

Ufak bir proje için C'de bir program yazmam gerekiyor. Kullanıcının
girdiği bir cümleyi bir array'in içine koymak istiyorum. scanf boşluk
karakterini almadığı için benim için sorun oluyor. gets kullandığımda
nedense program giriş almadan sonlanıyor.

Bana birşey önerebilir misiniz ? scanf'in [^]0-9-] gibi bir seçeneği var
ama bunu uygun bir şekilde ayarlayamadım.

Bir de ben bir struct yapısı kurmuştum. Şöyle:

struct bookinfo
{
    char name[100];
    char author[100];
    char publisher[100];
    char isbn[100];
};

bunu şu şekilde tanımlarsam:

struct bookinfo
{
    char *name;
    char *author;
    char *publisher;
    char *isbn;
};

scanf ile değer almaya kalktığımda parçalama arızası veriyor. Direk
atama yaparsam kabul ediyor.

Bu 2 sorunla ilgili yardıma ihtiyacım var, teşekkür ederim..