Re: [Linux-programlama] A Fark B (SQL)

From: Guray SATICI (guray.satici@gmail.com)
Date: Mon 24 Jan 2005 - 15:37:41 EET

On Mon, 24 Jan 2005 15:44:24 +0200, Serdar KÖYLÜ
<serdarkoylu@fisek.com.tr> wrote:
> Selamlar..
>
> Pek bir şey anlamadım ama, anladığım uygulamanızın yapısında bir sorun
> olduÄŸu.

Hocam insallah bu sekilde daha anlasilir olurum :

Elimde ayni database_name de bulunan
iki farkli table var.
table a (field varchar(128))
table a+ (filed varchar(128))

ve bu table icerigi su sekilde
table a:
aaa aab aac abc abd abf aca acb ace ada adc adf .... .... .....
table a+:
aaa aac aad abc abd abg abk aca acb ada adf ... ... ....

seklinde (ornegi uc harfli verdim ama 3 harf olarak anlasilmasin)
benim istedigim table larda farkli olan degerleri elde etmek
matematikteki a/a+ islemi gibi dusunebiliriz. (Bknz. Kumelerde Fark islemi)

Yalniz akilda bulunulmasi gereken bir nokta mevcut
bir table daki kayit sayisi 2 3 milyon civarinda
bu sekilde [A-Z] ve [0-9] table larim var. (Sanirim 60 kusur table)
Genel toplamda 80 milyon kusur kaydim plus siz table larda (30 kusur table)
80 milyon kusur kaydim da plus li table larda (30 kusur table) var ...

Bu islemim her gun calisacak ve her gun bu table lar yenilenecek
ve 24 saat icinde bana bu tum table lardaki farklari vermesi gerekecek
(a/a+ , b/b+, ..... 0/0+, .... ,9/9+ seklinde)

Sizce bu islemi en hizli nasil gerceklestiririm?
Veritabani olarak Firebird kullaniyorum Egerki cok hizli bir sekilde
yapacaksa diger veritabanlarini da kullanabilirim.