[Linux-programlama] linux ve windows altinda programlama

From: Abuzer Yakaryýlmaz (abuzer@boun.edu.tr)
Date: Fri 07 Jan 2005 - 11:48:09 EET

Merhabalar,

listede daha once cokca tartisildigini bilmeme ragmen, yine de tam karar veremedigim bir konuda onerilerinize ihtiyacim var. ozellikle akademisyenler tarafindan kullanilacak acik kaynak kodlu goresel bir CV yonetim programi gelistirmek istiyorum. kullanici kitlesini dikkate aldigimda ilk odaklandigim konu kurulum (installation): program minimum islem ile kurulabilmeli ve calistirildigi surece de konfigurasyon ile ilgili herhangi bir sorun yasanmamali. ikinci nokta, program hem windows altinda hem de linux altinda calisabilmeli. kullanilacak dilin guclu ve bir cok ihtiyaci karsilayabilmesi, kullanilabilirlik acisindan gorsel nesne kutuphanesinin zengin olmasi diger onemli noktalar.

simdiye kadar kendi kendime tartistigim fikirleri de aktarayim (bazilari yanlis ve eksik olabilir)

1 - kullanilacak gelistirme araclari da open source olmali
2 - PHP-GTK kurulum ve kullanim acisindan en uygunu ! (?)
3 - herhangi bir veritabani kullanilir ise kurulumu, kullanimi ve bakimi hadef kitle icin zor olabilir (ozellikle windows altinda).
4 - veriler text dosyalarda en basit sekliyle tutulabilir yada basit bir veritabani (mi) tasarlanabilir ! (?)
5 - C yada C++ ile GTK kullanirsam windows altinda nasil derlerim (windows vs. compilerlar kullanmak istemiyorum)? hazirlanacak programin kurulumu yine kolay olur mu?
6 - java kullanirsam JVM kurulumu da gerekiyor.
7 - programin en islevsel yani uygun formatlarda cikti alabilmek (LaTeX, PS, PDF, DOC, HTML ,vs) linux altinda konu ile ilgili sorun yasamam ama windows altinda sorun yasayabilirim. kullandigim programla dilinin disardan programlar calistirmasi ve donen degerleri yakalamasi gerekiyor. (daha once linux altinda JSP ile LateX cikti alip, adim adim PS ve PDF dosyalari, hatalarida yakaliyarak, hazirlayabilmistim).

Tesekkurler,

Abuzer Yakaryilmaz.

NOT = asil sorunlar windows altinda cikacak gibi (?): sahip oldugu lisansin dogasi geregi doku uyusmazligi yaratiyor :)