[Linux-programlama] BASH'de cp ya da tar komutu ile partisyonun alakasi

From: Bekir SONAT (bekirsonat@yahoo.com)
Date: Fri 07 Jan 2005 - 10:02:00 EET

Belki burada off topic ama uye oldugum baska liste
yok.
Linux acemisiyim, slackware 10 kullaniyorum, sik sik
.conf dosyalari ile oynadigim icin USB'de takili
disk'in bir partisyonuna yedek almak amaciyla :

Su anda tam hatirlamiyorum ama konsolda ya
cp -R /etc /dev/sda4
ya da
tar cMf /etc /dev/sda4/yedek
komutu bir muddet calistiktan sonra yine su an
animsamadigim bir hata vererek kesildi.

Disk dolmustur diye dusundum.

Ayni isi konqueror ile yapmak istedigimde o partisyon
gitmisti! Partisyonu cozup/ayirip yeniden baglayayim
dediysem de ne linuxdan ne de windozeden bir daha
icine adim atamadim. 5-10 Partisyon editor - recovery
programi denedi isem de, diski ve geometrisini
goruyorlar ama icerigini goremiyor ve kurtaramiyorlar.

Hata uyarilarini o an not etmedigim icin internette
sadece filesystem hatalarini falan aradim, sadece
Linus Torvalds'in bir zaman (1000 yil evvel)
yanlislikla modem yerine minix partisyonuna terminal
komutu gonderdiginde partisyonunun uctugunu okudum.

Soru'm su : Boyle kazalar sik gorulen - bilindik
seyler midir (umarim oyledir ve cozumu de vardir) ve
Linux'da partisyon onarimi icin geliskin bir program
var mi? ( Windozedekilerin hemen hepsi parali ve zaten
trialleri de ümit vaadetmedi.)

Simdiden tesekurler. Bekir