RE: [Linux-programlama] RE: MySql Server yedekleme..

From: S.Çaðlar Onur (caglar@uludag.org.tr)
Date: Tue 04 Jan 2005 - 21:44:17 EET

Selamlar;

Ben sizin yerinizde olsam tek bir yedeğe güvenmez şöyle bir yol
izlerdim.

Bir makina daha alır üzerine mysql kurar ve bunu ilk sunucunun replikesi
olarak çalıştırırdım. Böylece elimde iki adet fiziksel hasara karşı
korumalı yedek sunucum olurdu. Bu senaryoda birinin gidip tüm tabloları
sildiğini göz önüne almıyorum. Bunlarıda aşağıda anlatmaya çalıştığım
yöntemlerden biri ile ayrı ayrı yedeklerdim.

/var/lib/mysql'i tar.gz ile alırken tablolara o anda yazılan/silinen
veriler ne olacak, asıl problem burada?

mysqlhotcopy ve mysqldump bunları tablo kilitleme gibi yöntemler ile
aşıyor.

Bunları beğenmiyorsanız [ sebebini anlamadım ama :) ] oturun mysql C
apisi ile bir uygulama yazın, SQL ile kilitleyin tek transaction'da tüm
tabloyu yedekleyin ve çıkın mesela.

Query loglamayı açın tüm işlemler bir log dosyasına toplansın, orayı
yedekleyin. Daha sonra inceleme şansınız olur, bunları işleyerek
veritabanını kurtarabilirsiniz v.s

Paranoya moduna geçin mesela /var/lib/mysql'i tar.gz ile geceleri işlem
yokken alın, belli saat aralıkları ile [ mesela her öğlen tatilinde ]
SQL dump alın ve bunları güvenli bir ortamda saklayın.

O kadar çok seçeneğiniz var ki hangisini isterseniz kullanın, ama
_bence_ uygun olanı MySQL'in kendi araçları ve kendi yöntemleri ile bu
işi yapmak. Nasılki sorgulamayıp MySQL'i db olarak kullanıyorsanız
araçlarınıda kullanın. Başınız daha az ağrır diye düşünüyorum, deneyin
tüm yöntemleri size en efektif/uygun geleni seçin.

Yedekleme ciddiye alınacak bir iştir bence öyle yaptım olduya gelmemeli,
hele dediğiniz gibi krize neden olacak kritik biri iş yapıyorsa...

Saygılar

--
S.Çağlar Onur <caglar@uludag.org.tr>
http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/