Re: [Linux-programlama] php-mysql

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Wed 16 Feb 2005 - 18:16:30 EET

Hata mesaji gayet net. Aslinda durum sudur:

mysql (sanirim) 4.1 serisi ile authentication protokolunu
acik gondermemek icin bir degisiklik yapti. Dogal olarak
kullandiginiz programlarin authentication yaparken, yani
mysql_connect komutunu kullanirken yeni duruma uygun
olarak query yapmasi gerekiyor. Ama php icin sanirim
belli bir versiyondan sonra bu mumkun, sizin versiyonunuzu
bilemiyorum.

Cozum olarak, mysql'e komut satirindan baglanip
mysql icindeki sifreleri OLD_PASSWORD() fonksiyonu
ile degsitirebilirsiniz. Boylece o sorunu cikarmayacaktir.

Bunu yaparken mysql gelistiricilerinin paranoyakligina
biraz muhalefet etmis oluyorsunuz, ama tcp kullanmiyorsaniz
problem olacaigni sanmam.

Saygilar.