Re: [Linux-programlama] mysql-JOIN (siz olsaydınız)

From: Fatih YILDIZ (mfyz@linux-sevenler.org)
Date: Mon 14 Feb 2005 - 17:48:38 EET

neden bu isi tek tabloda yapip bitirmeyi tercih etmediniz anlayamadim...
simdi tek tabloda butun alanlari girersiniz
id, ad, soyad, ...., resim, resimlimetin_resim, resimlimetin_metin, metin
burada resim'de resmin url'i resimli metinde otomatik olusturulmus html
kodu saklarsiniz..
gecerli deger oalrak basta NULL girilir. degisim yapilmak istendiginde
ise degistirilir. bu zorunluluk kontrolunu zaten php ile yaptiracaksiniz..
ben su ana kadar hicbir mysql alanimda NULL disinda bir otomatik deger
kullanmadim..

ayrica veri tekrarini da kontrollerle saglayabilirsiniz. bence sadece
veri tekrari olmasin diye bunlari farkli tablolara bolmek ve
birlestirmeye calismak hem biraz mantiksiz hem de sistemi yorucu bir
yontem...

ben daha once cok tabloda fazla senkronize islemler yaparken cok fazla
sql gelistirme, sistemin hantal kalmasi ve yorucu durumlarla cok
karsilastim.
genel olarak sistemde veri kaynagini tek tabloya toplamaya calismak bana
her zaman mantikli gorunur. hem gelismis bir basitlik hem de sistemi
zorlamayicidir..
ben olsam tek tabloya (yukarida belirttigim yapida) toplar (ki sisteme
ileride eklenebilecek ozellikleri de degerlendirip ona gore gercekten
iyi bir tablo yapisi yapmak gerek) ve islemlerimi bu tablo uzerinde
kolayca yapardim...