[Linux-programlama] modul ekle cikar

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Mon 07 Feb 2005 - 11:27:02 EET

Merhaba,

C'de yazidigim bir programin kendi icinde ufak tefek modulleri var. SSL
kullanarak bağlan, resimleri yedekle, uzaktaki bir makineden de log'ları
izle gibi. Normalde yazdığım programda bunlar ufak C dosyaları ve ben
bunları ana program'da include ederek, fonksiyonları ve değişkenleri ile
kullanıyorum. Fakat şuan bir şey farkettim ki bu özelliklerin hepsi her
zaman kullanılmıyor, yani kimisi resim yedeklemeyi kullanmak istemezken,
kimi hem onu hem de uzaktaki makineden log'ları takip etmeyi kullanmak
istemiyor. Yani kısacası programa bir modulerlik kazandırmam lazım.
Derlenme esnasında şu şu özellikler sahip ol diyebilecek bir yapı
oluşturmalıyım.

Bu noktada hemen aklıma configure script'lerinin --enable-feature
şeklindeki parametreleri geldi. Fakat ben automake, autoconf'dan bihaber bir zat olaraktan onların da tam olarak ne işe yaradıklarını öğrenmek için autobook'u (http://sources.redhat.com/autobook/) okumaya başladım. Bunun dışında #c@irc.freenode.net'teki arkadaşlardan birisi ise "configure çok daha büyük çaplı bir şey, basit C macro'ları ile de bu işi halledebilirsin" dedi.

Sorun burada oluşuyor: Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştığım modulerlik
takıntımı automake-autoconf kullanarak mı aşmalıyım yoksa C Macro'ları
mı? Ve çok daha önemli bir sorun: Farzedelim ki bu iki yöntemden (ya da
sizin şimdi önereceğiniz yeni yöntemlerden) birini kullandım; peki bunu
ben kendi C koduma nasıl ekleyeceğim? Şöyle ki (resim yedekleme özelliğinin
kullanıldığını varsayalım) resim_yedekle.h dosyasında tanımlı onlarca fonksiyon
bir çok diğer c dosyası tarafından kullanılıyor yeri geldiğinde. Ben nasıl bir
yöntem ile bu kullandığım değişken ve fonksiyonları öyle bir şekilde çağırmalıyım ki o özellik kapatıldığında kullanılmasın.

Biraz uzun oldu ama, umarım anlaşılabilir bir mesaj yazmışımdır.
İyi çalışmalar.