[Linux-programlama] Portakal Teknoloji'de Kış/Bahar Dönemi “Proje Stajı” Programı

From: Bora Güngören (bora@boragungoren.com)
Date: Mon 07 Feb 2005 - 15:01:43 EET

Merhaba,

Şirketimizde geçtiğimiz yaz dönemindeki uygulamalı staj programının
başarısı üzerine 2005 yılı kış ve ilkbahar döneminde daha uzun süreli
"proje tabanlı" stajlar üzerine bir pilot çalışma başlatmaya karar verdik.

- Staj programı yalnızca Bilgisayar Mühendisliği, Elektrik ve Elektronik
Mühendisliği gibi doğrudan akla gelen alanlara değil, ayrıca Yönetim
Bilişim Sistemleri, Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama, İşletme, Dış
Ticaret gibi ilişkili bir çok alana hitap edecek şekilde organize
edilmiştir.
- Staj programı çerçevesinde üniversite öğrencilerine Linux ve açık
kaynak kodlu yazılım bileşenleri üzerinde proje geliştirme görevleri
verilecek; bu görevlerin yerine getirilmesi sırasında gerekli
danışmanlık sağlanacaktır.
- Özellikle uygulama geliştirme projelerinde yazılım gereksinim
çözümlemesi, sistem tasarımı, test planlaması, insan bilgisayar
etkileşimi çalışması ve sistem/kullanıcı belgelemesi gibi çağdaş
etkinliklere önem verilmesi sağlanacaktır.
- Her öğrenci için kişisel yada bir ekip için grup halinde özel çalışma
programı oluşturulacaktır. Öğrenciler proje takvimleri çerçevesinde
haftalık ve aylık ilerleme raporları vermekle yükümlüdür.
- Staj programına katılan öğrencilerin teslim ettikleri bütün belgeler
uygun açık lisanslar ile yayınlanacaktır. Belgeleme, eğitim materyali
hazırlama, içerik geliştirme türü çalışmalar da buna dahildir.
- Hazırlanan bütün yazılımlar kullanılan bileşenlerin uygunluğuna göre
BSD, GPL gibi açık kaynak kodlu lisanslar ile yayınlanacaktır.
- Staj programı, öğrencinin bölümünün uygun görmesi durumunda zorunlu
staj çalışmasını kapsayacak süre ve içeriğe sahip olacaktır.
- Ankara ili dışındaki öğrencilerin uzaktan katılımı için projenin
koşullarının uygun olması gerekmektedir.

Öngörülen bazı çalışma alanları sınırlı olmamak koşulu ile aşağıda
listelenmiştir:

Linux
- Uludağ projesinin ilk ürünü olan Pardus dağıtımını ve Open Office.Org
1.1.4 sürümünü kullanan Linux tabanlı Temel Bilgisayar Eğitimi (TBE)
materyalinin hazırlanması.
- 12 yaş altını hedefleyen özel bir Linux dağıtımı ve bu dağıtım için
oyun geliştirilmesi
- Çeşitli gömülü Linux uygulamaları

Uygulama Geliştirme
- J2EE teknolojileri kullanılarak küçük bir bilgi yönetim sistemi (KMS)
geliştirilmesi
- C++ ve çeşitli J2EE teknolojileri kullanılarak web tabanlı yönetilen
ve dağıtık yapıda çalışan bir ağ en iyileme motoru geliştirilmesi.
- Çeşitli J2EE teknolojileri kullanılarak dağıtık yapıda çalışan küçük
e-ticaret uygulamalarının geliştirilmesi.

İş Süreçleri Çözümlemesi
- Kurumsal satın alma süreçleri ve tedarikçi seçimi, tedarikçi kalite
güvencesi
- Envanter yönetimi ve dağıtım kaynak planlaması
- Maliyetleme teknikleri ve tedarik zinciri performansı ölçümü

İlgilenen öğrencilerin kariyer@portakalteknoloji.com adresine
özgeçmişleri ve programdan beklentilerini anlatan bir niyet mektubu ile
başvurmaları gerekmektedir. Staj programı hakkında daha ayrıntılı bilgi
almak için Bora Güngören'e bora@portakalteknoloji.com adresinden
ulaşılabilir.

İyi Çalışmalar.

Bora Güngören
Yönetici Ortak
Portakal Teknoloji

Portakal Teknoloji Eğitim Danışmanlık Yazılım Ltd. Şti.
Adres: Kuzgun Sokak 91/8 A. Ayrancı Çankaya Ankara
Telefon: (+90 312) 4409987
Eposta: portakal@portakalteknoloji.com