Re: [Linux-programlama] php Sorusu

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Fri 04 Feb 2005 - 01:37:03 EET

Selam,

setlocale ile yereli belirtirseniz sorun çıkmaması gerekir.
Ben türkçe sıralama için kullanmıştım:

setlocale(LC_ALL, "tr_TR");

function cmp ($a, $b) {
  return strcoll($a, $b);
}
usort($names, "cmp");

şeklinde. (Sayfanın kodlaması ISO-8859-9, sizinki
UTF-8 ise "tr_TR" yerine "tr_TR.UTF-8" kullanmalısınız.)

Ancak bu işlem hazır derlenmiş bir PHP ile olmayabiliyor.
Glibc tr_TR yerelimi son duruma güncellemiştim. PHP'yi
kendim derlediğimde çalıştı. Yalnız PHP'nin bütün işlevleri
yerele bakmıyor. PHP kılavuzundan kullanacağınız işlevin
açıklamasına bakıp öyle kullanın.

Esen kalın,
Nilgün

Perşembe 3 Şubat 2005 19:23 sularında, Erdal YAZICIOĞLU şunları yazmıştı: