Re: [Linux-programlama] kullanici bilgilerine ulasmak

From: Melih Arda YALÇINER (arda@uzem.itu.edu.tr)
Date: Mon 26 Dec 2005 - 10:25:03 EET

Merhaba

Elinizde $login_username değişkeniyle tutulan ve login yapmış bir
kullanıcı ismi var diyelim.
/etc/passwd dosyasını çözerek, eğer tanımlanmışsa, kullanıcının tam
ismi, oda numarası, telefonları gibi verilere erişebilirsiniz.

Fikir vermesi için aşağıdaki kodu oluşturdum, işinize yarayabilir:

    $lines=file('/etc/passwd');
    foreach ($lines as $line) {

list($username,$passwd,$uid,$gid,$comment,$home,$shell)=split(':',$line);
        if ($username==$login_username) {

list($fullname,$room_number,$work_phone,$home_phone)=split(',', $comment);
        }
    }

İyi çalışmalar

yarslan@aku.edu.tr wrote:

> Php ile kucuk bir scriptimiz var. Kullanıcı icin kullanıcı adı ve
>sifresini girmesini isteyen bir arayuz(Login kısmı yani). Imap
>kullanarak kullanıcı adı ve sifresini kontrol ettirebiliyoruz. Fakat
>benim istediğim kullanıcı bilgilerininde login olduktan sonra ekrana
>yansıması. Yani office number, room number gibi bilgilerinide
>kullanıcıya yansıtmak. Bu bilgilere ulaşmak için imap fonksiyonları
>varmı veya başka herhangi bir metod varmı bu sorunu nasıl çözebiliriz.
>Teşekkürler...

Melih Arda YALCINER

.:: ITU Center for Distant Learning Software Development, System Administration

Website : http://elearning.uzem.itu.edu.tr Phone : 00 90 212 2857188 (15 int.) IP Phone : 34005