Re: [Linux-programlama] POST data nasıl şifrelenir

From: Tonguc Yumruk (tongucyumruk@member.fsf.org)
Date: Tue 13 Dec 2005 - 13:09:08 EET

En kolay yolu sunucunuza SSL desteği vermek olacaktır. Eğer SSL desteği
vermek mümkün değilse pek tercih edilesi bir yol olmasa da Javascript
yardımıyla verileri şifreleyip gönderebilirsiniz. SSL kadar kolay ve
taşınabilir olmayacaktır fakat işinizi görür sanıyorum. Bir örnek için
http://mysite.mweb.co.za/residents/c.meijer/meringue.htm adresine
bakabilirsini. Daha fazla detay için Google: Javascript Form Encryption

Thus saith Erdal YAZICIOGLU :
> Merhaba,
>
> Herkese kolay gelsin. Elimde PHP ile yazılmış bir form var.
> Kullanıcı'ya kayıt esnasında kullanıcı adı ve şifre girilmesi
> isteniyor. Kullanıcı OK tuşuna bastığında POST ile gelen veriler
> mysql tablosuna bir şekilde şifrelenip giriyor. Veritabanına bu bilgiler
> şifrelenmiş olduğundan bir problem gibi gözükmüyor. Ancak benim
> kafama takılan kullanıcı hem kayıt olurken hemde login ekranında OK
> tuşuna bastıktan sonra POST ile gelen verilen veritabanına gelene kadar
> plaintext olarak akması. Düşünün ki garanti bankasının sayfasına
> [...]

Sevgi Saygı GNU/Linux
Tcl long ago fell into the Forth trap, and is now trying desperately to
extricate itself (with some help from Sun's marketing department).
             -- Larry Wall in <199705101952.MAA00756@wall.org>