Re: [Linux-programlama] sepet

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Tue 06 Dec 2005 - 20:57:10 EET

Siz session kavramlarini karistirmayin sakin.... Session sistemde
kayitli kullanici demek degildir PHP icin. Session, adam siteye girdiyse
tarayicisini kapanata kadar ya da siz artik yeter diyene kadar
degiskenleri actigi sayfalar arasinda paylastirmaya yarayan bir
mekanizmadir, Turkce'mize "Oturum" diye tercüme edilmis,tir kendileri zaten.

Sizin istedig(inize odaklanal?m:

- Her gelen kullan?c?ya bir SESSION aç?n ve al?s,veris, sepetini SESSION
içinde ya da SESSION ile ilgili bir tabloda tutun

- Adam LOGIN olursa ya da SIGN UP olursa o zaman mevcut SESSION
degiskenlerine LOGIN bilgilerini eklemeniz yeterli olacak, sonra
alisveris sepetini gecici tablodan adamin bulundugu tabloya eklersiniz
(tabii tablo yapinizi bilmedigimden salliyorum)

- Adam login ya da sign up olmazsa SESSION EXPIRE oldugu zaman alisveris
sepetindeki bilgiler eger SESSION icinde ttutulduysa ne ala, temizlemeye
gerek kalmayacak, yok eger tabloda tutulduysa o zaman EXPIRE olmus
alisveris sepetlerini bulup temizleyecek bir mekanizma gelistirmeniz
gerekecek. Hal boyle olunca alisveris sepetlerine "LAST USED" gibi bir
bolum ekleyip, ornegin, son bir haftada dokunulmayanlara ELVEDA dersiniz.

Herhangi bir veritabani, emrine verdiginiz donanim olcusunde, bu yuku
kaldirir, sikayet etmez, hatta viz bile gelebilir.

Gecici tablolara ihtiyaciniz olup olmadigini degerlendirmeden once
kurmus oldugunu alisveris sepetin yapisini incelemek gerek.

Tekrar soyledigim gibi, LOGIN olmamis kullanicilar icin de rahatlikla
SESSION kullanabilir, hatta tum alisveris sepeti bilgilerini SESSION
icinde tutabilirsiniz. Boylece temizlik mekanizmasi yazmaniza gerek olmaz.