Re: [Linux-programlama] MySQL Türkçe arama nasıl

From: Rüştü Derici (rustuderici@gmail.com)
Date: Sun 04 Dec 2005 - 01:36:12 EET

mysql db nizin default dilini ve tablolarinizin default dilini utf8_TR
yaparak denemenizi tavsiye ederim mysql db ve tablolarin default
dilini swedish yapiyor bu yaz basima gelmisti phpmyadmin ile tablo ve
dblerninizin default dillerini gormek ve degistirmek cok kolay (komut
satirindan bunlari nasil yapiyorduk hatirlamiyorum)
mysql_cc de yapiyordu bunlari hatirladigim kadariyla
(fakat tabii ki genel bi uyari olarak dblerinizin bir yedegini almakta
fayda var)
excelden php ile mysql e data aktarirken turkce karakterleri bozuyordu..
tum db ve tablo setlerini utf8_TR olarak degistirdigimde sorun
kendiliginden cozulmustu.
saygilar,
Rustu