Re: [Linux-programlama] MYSQL DE select komutu ile iki tablo nasıl birleştirilir

From: Ahmet DURUÖZ (ahmet@duruoz.gen.tr)
Date: Fri 05 Aug 2005 - 15:08:55 EEST

İki tabloyu birleştirmek için view e ne gerek varki.
select * from tablo1 a,tablo2 b where a.alan1=b.alan1(+)
sorgusu neden yetmiyor. view çok daha karmaşık sorgularda kullanışlıdır ve
view lerden veri çekmek tablolardan veri çekmekten uzun sürer.
Ayrıca view kullanmak için yaratılması gerekir.Aşağıdaki komut ile
yaratabilirsiniz.

create or replace view view_adi as
select * from tablo1 a,tablo2 b where a.alan1=b.alan1(+)

bu komut ile view_adi adında view varsa onu ezerek yenisini oluşturur.
Bunu istemiyorsanız "or replace" bölümünü çıkarın.

Saygılarımla,

Ahmet DURUÖZ
DBA & System Administrator
Tepe Mobilya San. ve Tic. A.Ş.