[Linux-programlama] MYSQL DE select komutu ile iki tablo nasıl birleştirilir

From: Onur Canci (onur.canci@gmail.com)
Date: Fri 05 Aug 2005 - 09:30:57 EEST

iyi günler,
 mysql de iki tane tablom var bunlardan biri userların tutulduğu ikincisi
ile userlarla ilgili history bilgilerin tutulduğu bir tablo.
Benim amacım bir select komutu ile tüm userın birinci ve ikinci tablodaki
puanlarını ve username lerini alıp bunu büyükten küçüğe doğru sıralamak
İkinci tabloda aynı user a ait birden fazla puan bilgisi var bu arada onları
da toplamam gerek.
bunun için şöyle bir sql sorgusu çalıştırmayı denedim :
"select DISTINCT tipsters.username,sum(tiptsers.point) +
monthlyprofit.profit from monthlyprofit,tipsters where tipsters.username =
monthlyprofit.username" ama sonuç boş bi result set oldu.
 Ardından DISTINCT sözcüğünü kaldırdım ama yine sonuç değişmedi.
 Daha sonra "join" sözcüğü kullandım yine başaramadım :(
 Sum() komutu ile where cümlesini burda nasıl kullanabilirim ayrıca aynı
userın ikinci tablodaki tekrarını nasıl önleyebilirim.(mesela where
tipsters.username = monthlyprofit.username demediğim zaman ikinci tablodaki
aynı usera ait diğer değerler içinde bir result set te bir row oluşturuyor.)

Bana yardımcı olursanız sevinirim.
Teşekkürler

--
M. ONUR CANCI