[akgul-duyuru-262] Uzaktan Egitim/ Yasaklar/Yazilim Sem / Egitim Araclari

---------

[akgul-duyuru-262] Uzaktan Egitim/ Yasaklar/Yazilim Sem / Egitim Araclari

From: Mustafa Akgul <akgul_at_bilkent.edu.tr>
Date: Tue, 29 Apr 2008 09:39:14 +0300 (EEST)

www.eus08.gazi.edu.tr, www.ankara.barosu.org.tr
http://cse.iku.edu.tr/ykgs2008
www.ictinedtoolkit.org www.nmc.org

http://akgul.bilkent.edu.tr

I. Uzaktan Egitim Sempozyumu 1-2 Mayis Ankara
II. "Internetde Yasaklar Paneli" 5 Mayis Ankara
III. Yazilim Kalite Sempozyumu, Ekim, Istanbul
IV. ICT in Education Toolkit
V. New Media Concortium

==========

I. Uzaktan egitim sempozyumu

1-2 Mayis 2008 Ankara Hilton Oteli
Gazi Universitesi Bilisim Enstitusu

9.30 Acilis konusmalari
Halim Soncul
Kadri Yamaç, Gazi U. Rektoru

10.30-12.30 1. oturum
Panel: "Uzaktan Egitim ve Kamu Kurumlari"
Baskan: Cetin Elmas

Ali Ekrem Özkul, Anadolu U.
Nizami Aktürk, MEB Egitek
Nazife Baykal, ODTU
Ertugrul Karaçuha, TK
Mustafa Akgul, Bilkent U.
Sefer Kurnaz, Tubitak Havacilik ve Uzay Teknolojileri E.
Ahmet Şüküroğlu, Probil

13.30-15.20 Serbest Bildiriler
Öğrenme ve İçerik Yönetim Sistemleri
İçerik Geliştirme
Ölçme ve Değerlendirme

16.00-18.00 2. oturum
Uzaktan Eğitimde Özel Sektör Yaklaşımı
Baskan: Ömer Faruk Bay

- Enocta
- Medyasoft
- Microsoft
- ...

9.0-10.30 3. Oturum
 "Öğrenci ve Öğretim Elemanları Gözüyle Uzaktan Eğitim"

Baskan: Halil Ibrahim Yalın
- Mustafa Turan, Sakarya U.
- Bir Sakaray U. ögrencisi
- Sirin Karadeniz, Gazi U.
- Pınar Şalıvar, Gazi U. öğrencisi

11.00-12.30 "Uzaktan Eğitim Yöneticleri"
Baskan: Ulvi Seker
- Nazmi Ulutak, Anadolu U.
- Orhan Torkul, Sakarya U.
- Nurettin Simsek, Ankara U.
- Tuncay Yiğit, SDU
- Serçin Karataş, Gazi U.

13.30-15.00 Serbest Bildiriler
  Baskan: Mehmet Ali Ergun
  Farklı Disiplinler ve Uzaktan Eğitim
  Güvenlik Sorunları ve Cözümleri

15.30 - 17.00 Serbest Bildiirler
Baskan: Bilal Güneş
- Uzaktan Eğitimin Gelecegi
- Uzaktan Eğitim ve Yayılma
- Uzaktan Egitimin Sosylojik Boyutları

==============

II. 5 Mayis 2008
Saat 17.30
Ankara Barosu kültür Merkezi

Panel: " İnternet Yasakları: 5651 nolu Yasa ve ilgili Yonetmelikler"

Panelistler:

Osman Nihat Şen, Telekomunikasyon Kurumu - TIB
Mustafa Akgul - Bilkent U
Fusun Sarp Nebil - turk.internet.com
Av. Özgür Eralp, Ankara Barosu
Av. H. Çagatay Cengiz, Ankara Barosu

Yer: Ankara Barosu Kültür Merkezi
Ihlamur Sok. No:1 Sıhhiye - Ankara

Saat: 19.30 Kokteyl

===========

III: Yazılım Kalitesi ve Yazılım Geliştirme
Araçları Sempozyumu 2008
(YKGS 2008)

9-10 Ekim 2008, Perşembe-Cuma

Yer: HHO Yeşilyurt ve İKÜ Ataköy Yerleşkeleri

Sempozyum bilgi sayfası :
http://cse.iku.edu.tr/ykgs2008

SEMPOZYUM
yazılım mühendisliği alanında; kalite
deneyimlerini, çözümlerini, yazılım kalite
ölçütlerini tartışmak ve paylaşmak için
akademisyenleri, meslek kuruluşlarını, kamu
kuruluşlarını ve özel sektör temsilcilerini bir
araya getirmeyi amaçlamaktadı.

Sempozyumun dili Türkçedir.

ÖNEMLİ TARİHLER
Bildirilerin ve panel önerilerinin gönderilmesi : 05 Mayıs 2008
Değerlendirme sonuçlarının duyurulması : 17 Haziran 2008
Basıma hazır bildirilerin gönderilmesi : 30 Haziran 2008
Ayrıntılı program bildirimi : 5 Eylül 2008

=============

IV. ICT in Education Toolkıt
www.ictinedtoolkit.org

Bu Adreste InfoDev'in destegi ile Politika belirleyenler,
planlayan ve uygulayicilar icin cesitli araclar ve
"Reference handbook" var.

Araclar:
* Map the National, Technological, and Educational Situation
* Formulate and Assess ICT-Enhanced programs
* Plan for Physical and Human Requirements
* Plan for ICT-Enhanced Content
* Generate Program Costs
* Create a Master Plan
* Monitor Implementation,
* Effectiveness, and Impact

"ICT in Education: A Reference Handbook" ise 3 parcali 90+
sayfalik bir kitapcik. 13 sayfalik bir yonetici ozeti, 30+
sayfalik bir Analatik degerlendirme, ve 30+ sayfalik "Resorces"
bolumu var. Bu bolumde cesitli deneyimler, kısa bir ozet ve
kaynak URL / rapor ile iletilmis. e-ogrenme konusunda dunyada
neler oluyor sorusu icin iyi bir ozet oldugunu dusunuyorum.

Bu ve ilintili bir kac rapora
http://akgul.bilkent.edu.tr/egitim/
adresinden alabilirsiniz.
http://akgul.bilkent.edu.tr/ adresinde kendim icin topladigim,
internet, bilgi toplumu, inovasyon ve univeriste konularinda cesitli
raporlari bulabilirsiniz.

V. New Media Concortium

Basta Universiteler ve arastirma merkezleri olmak uzere Egitim
odakli dunya uzerinde 260+ kurumun katildigi bir yapi.
Yeni medya ve yeni teknolojilerin arastirlmasi, gelistirlmesi ve
egitimde kullanilmasi fikri etrafinda orgutlenilmis. En son
2008 Horizons raporu cikmis durumda. Yeni gelismekte olan
intenret teknolojilerini, ve bunun egitimd ekullanilmasini
anlatiyor. Ulkemizde her gun acip kapanan youtube gibi
yerlerin degisik universitelerde kullanimi gibi konular
islenmis. Bu raporda islenen konular:
- grassroots video
- Collaboration Webs
- Mobile Broadband
- Data Mushups
- Collective Intelligence
- Social Operationg System

32 sayfalik bir rapor. En azindan 5-6 sayfalik yonetici ozetini
okumanizi oneririr
Tum nmc raporlari www.nmc.org ve
http://akgul.bilkent.edu.tr/nmc/
adresinden edinebilirsiniz.