RE: [Linux-ag] Linux'da Genel Hata

From: Kerem ERSOY (kerem@sibernet.com.tr)
Date: Sat 30 Sep 2006 - 00:08:57 GMT

Merhabalar,

Szin bahsettiğiniz DNS' deki gecikme aslında DNS tanımları yapılır iken
dosyaların içerisine konulan bir mekanizmadır. Şöyle ki bir DNS kaydı
tanımlandığında tanımların arasına bir DNS sunucusuna bir kez cevap
verildikten sonra cevabı alan DNS sunucusunun ne kadar süre ile bu bilgiyi
geçerli kabul edip tekrar sormayacağını belirten bir parametre vardır.
Dolayısı ile sizn cihazınızda olan şu siz alan adını sorguladığınızda zaten
kaşede bu sorgunun cevabı olduğu için bu süre boyunca tekrar DNS sunucusuna
gidilmediğinden size eski adres dönüyor. Sizin dışarıdan bir arkadaşınıza
sorgulama yaptırdığınızda ise o bu siteye daha önce gitmemiş olduğu için
arkadaşınız bu bilgiyi gidip doğrudan güncel bir şekilde okuyup siteye
ulaşıyor. Hemen o anda site bilgileri tekrar değişse o arkadaşınız da DNS
kaydının içerisinde tanımlı bu süre kadar hala o eski bilgiye ulşamaya devam
edecek.

Bir de DNS gibi internet standartları internet üzerinde ok güzel dökümante
edilen ve platform bağımsız şekilde oluşturulmuştur. Sizin belirttiğiniz
gibi "Linux" larda şöyledir "Windows" larda daha değişiktir şeklinde bir
davranış mümkün değildir. Her DNS sunucusu hangi platformda çalışır ise
çalışsın, platform bağımsız olarak, standardında tanımlandığı gibi
davranır.

Squid ile ilgili problemleriniz oluyor ise bunları SQUID' in loglarına
bakarak düzeltebilirsiniz. Ancak SQUID' in böy le bilinene şu sitelerle
çalışmaz diyebiceğiniz bir sorunu yok. Ancak Kullanılan versiyon, Sayfalarda
belirtile kaşe parametreleri, network bağlantısı vs gibi detaylar yüzünden
böyle sorunlar yaşanabiliyor.

+--

Kerem ERSOY

Genel Müdür / President - Sibernet Ltd. Şti.

(ISC)^2 Certified CISSP

Mobile: +90-532-211-1489

e-mail: kerem@sibernet.com.tr

http://www.sibernet.com.tr/