Re: [Linux-ag] qmail yavaslik

From: Timu EREN (selamtux@gmail.com)
Date: Tue 26 Sep 2006 - 14:59:29 GMT

Dağıtım detaylarınızı bilmiyorum ama schuler'ı değiştirmeyi
deneyebilirsiniz. Bunun için internette gerekli bilgileri
bulabilirsiniz. (hangi schuler hangi işlem ağırlığı için uygundur vs.)

Bunun yanında clamscan yerine clamdscan biraz daha hızlı çalışacaktır.

26.09.2006 tarihinde Erdem TAŞKIRAN <erdem@cumhuriyet.com.tr> yazmış:

> Arkadaslar selam,
>
> Sistemimde mail sunucu olarak qmail kullaniyorum. Sunucum cift cpu lu
> pentium III-1000. Kurulumumu qmailrocks.org den yaptim. Fakat son aylarda
> sunucumda o kadar yavaslik olmaya basladi ki (ozellikle oglen saatlerinde)
> bazen ssh bile acamaz hale geliyorum. Cpu kullanimina baktigimda bazen
> clamdscan veya spamd gibi programciklarin %99 lara kadar kullandigini
> goruyorum. Internetden arastirma yapmama ve birkac control dosyasi ile
> oynamama ragmen. Acaba herhangi bir optimizasyon onerebilirmisiniz?
>
> Saygilar,

> [...]

Saygılar && İyi Çalışmalar
Timu EREN ( a.k.a selam )