Re: [Linux-ag] censornet

From: Birol AKBAY (birolakbay@gmail.com)
Date: Mon 25 Sep 2006 - 06:57:24 GMT

Elbetteki,
Aslinda google da biraz arastirma yapinca dikkatinizi ceken bir nokta
var. Cok fazla dokuman var ama neredeyse hicbiri calismiyor :( Biraz
dene yanila oldu. Bazi komutlari tam olarak hatirlamiyorum, yanlis
bilgi vermemek adina genel olarak izledigim yolu anlatacagim.

Suse10.0 uzerinde calistim. Rpm sevmem, direk sourcedan derledim.
samba ve winbbind kurdum, smb.conf da domain ile ilgili ayarlari
yaptim. krb5.conf de domain ile ilgili ayarlari girdim. net ads ile
domaine katilmaya calistiginda ise AD loglarinda kerberos ticketi ile
ilgili hatalar alabiliyorsun. Bu yuzden linux makinayi domaine
katmadan once AD de ayni netbios adi ile bir makina yaratmak isin puf
noktasi gibi. Bir defa yaratildiktan sonra net ads join ile linuxu
domaine katabiliyorsunuz. wbinfo -t idi sanirim, baglantinizi secure
olup olmadigini anlayabilirsiniz. Daha sonra dansguardianda ntlm
destegini aktif hale getirmeniz gerekiyor. Burasi zaten oldukca basit.
filtergroup icin, dansguardianfx.conf dosyasinda x kadar filter grubun
otomatik acilmis oluyor. Yani sadece dosyayi yaratin, ve duzenleyin
keyfinize gore. filtergroups dosyasinda ise kullanicilarin isimlerini
girip gerekli kisitlamalari yapabilirsiniz. Elle nasil girecem diye
dusunmeyin , net user > user.txt. tum AD kullanicilari txt dosyasinda
:)

Isin kil noktasi squid. Bu kisim icin webde ayarlar var. 2-3 satir ACL
giriyoruz ancak tam olarak hatirlamiyorum. Ancak AD ile basarili bir
sekilde baglandi iseniz, squidin kullandigin ntlm_auth programi ile
sorunsuz sorgulama yapabiliyorsunuz.

Virtual PC lerde bir kac tane denedikten sonra emin oldugumu
dusundugum ilk kriter windows 2003 domain NATIVE olmamali gibi. Aksi
takdirde Kerberos da sorunlar cikartiyor. Native domainde bunlari
yapan oldu mu?

NOT : Su anda postfix ile kafayi mesgul ediyorum. Acil bitmesi gereken
isler var. Ilk firsatta tum islemleri adim adim dokumante etmeyi
dusunuyorum. Zira 2 subeme daha kuracagim ayni yapiyi, benim de tam
olarak hatirlamam gerek adim adim :)))

Cok yardimci olamadim bu sefer ama ben de yeni ogrenen bir penguen-severim :))

Saglicakla kalin.

Birol AKBAY
birolakbay@gmail.com