Re: [Linux-ag] adsl-iptables timeout hataları

From: Can E. Acar (can.acar@pro-g.com.tr)
Date: Wed 20 Sep 2006 - 11:12:32 GMT

PPP over Ethernet kullandiginizda pakete bir de PPPoE basligi eklenir.
Bu nedenle ethernet uzerinde 1500 byte olan MTU degeri dusmektedir.
Bunun yan etkisi olarak kucuk paketler gonderen trafik (telnet, ssh, dns vb
ve kucuk sayfalar, mailler) ile sorun cikmazken, buyuk paketler
PPPoE basligi ile birlikte ethernet paketine sigmadigi icin dusurulmekte
ve timeout problemleri olusmaktadir.

ppp ayarlarinizda MTU ve MRU (tcp max receive unit) degerlerini
dusurerek bu problemi gidermeniz mumkun olacaktir.

mtu 1492
mru 1492

seceneklerini kullanabilirsiniz.

Iyi calismalar

Yilmaz Bilgili wrote:
> Ek bilgi:
> Bir deneme yaptım da, 1 adet maili bile alamıyor. Herşekilde time-out oluyor.

Dr. Can E. Acar
Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.
http://www.pro-g.com.tr