Re: [Linux-ag] Squid i mysql'den auth etmek

From: serkanates (serkanates@armafiltre.com.tr)
Date: Sat 16 Sep 2006 - 16:33:49 GMT

On Fri, 15 Sep 2006 18:50:33 +0300 (EEST)
 "Ozgur Karatas" <okaratas@ogr.iu.edu.tr> wrote:
> Merhaba

Merhaba Özgür Bey;

> acaba bu yontemi kullanan oldu mu ? Cunku bir problem var ve squid
> calismadigi gibi hata veriyor. Oncelikle programi indirdim.
> tar.gz dosyasini actim ve make make install dedikten sonra gerekli
> ayarlari yaptim kullanici ekledim tablo ve database ayarlarini
> yapmama
> ragmen hata verdi. bunun sebebi kurallar olabilir mi ?
>
> acl <yourACL> proxy_auth REQUIRED
> http_access allow password
> http_access allow <yourACL>
> http_access deny all

MYSQL Auth kullanmadım hiç ancak ncsa ile yaptıgım uygulama şu
şekildeydi.

acl sifrele proxy_auth REQUIRED
acl src benimag 10.0.0.0/24

http_access allow sifrele benimag
http_access deny all

password olarak nasıl bir ACL tanımladınız bilemiyorum ancak şifre
sorulacak kullanıcılarmış gibi algılandığında

"http_access allow password <yourACL>" şeklinde bir kural
tanımlanabilirmi ?

Birde squidin verdiği hatayı cache.log dosyasından kontrol ettinizmi.
Bazen hatalı kapandığında store.log dosyasının izinleri root a geçiyor
(!! anlamsız ama başıma gelmişti). Bu yüzden permission denied hatası
verebiliyor.

İyi çalışmalar dileklerimle.