[Linux-ag] DNS Kayıtlarıyla İlgili

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Sun 29 Oct 2006 - 11:01:41 GMT

Merhaba,

Bir süre öncesinde Türk Telekom'un DNS'leriyle problem yaşayınca sisteme
BIND kurdum. Neredeyse hiç ayar yapmama gerek kalmadan çalıştı
diyebilirim. Şimdi BIND'ı devre dışı bırakıp /etc/resolv.conf dosyama
normal ADSL modemin IP'sini yazıyorum yine eskisi gibi.. Ancak bu kez de
şöyle bir sorunum var.

Bir süre önce, Raptiye.Org adlı sitemi yeni bir hosting firmasına
geçirdim. Haliyle DNS'lerdeki bilgilerin güncellenmesi gerekiyordu.
Büyük ölçüde de öyle oldu. Yalnız enteresan bir şekilde hala
ftp.raptiye.org adresi ile http://raptiye.org adresleri farklı IP'lere
yönleniyor ki ben böyle bir ayar yapmamıştım sistemde..

Acaba BIND, sistemde cache'leme yapayım derken böyle bir şey de mi
yapıyor diyeceğim ama şu anda servis olarak BIND hem kapalı, hem de
/etc/resolv.conf dosyasında ADSL modemin IP'si yazıyor. Böyle bir şey
nasıl olabilir, bilgisi olan lütfen bana yardımcı olabilir mi ?

Saygılarımla..

--
Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
http://raptiye.org