[Linux-ag] Centos <-> Cisco arası vpn tünel

From: Osman Ä°ZBAT (oizbat@gmail.com)
Date: Tue 31 Oct 2006 - 14:56:20 GMT

Merhaba.

Bir uzak sunucuya vpn pre-shared key yöntemiyle bağlantı kurmaya çalışıyorum.
PHASE1 (ISAKMP) ve PHASE2 (IPSEC) ile ilgili parametreler mevcut.
Daha önce vpn konusunda bir tecrübem olmadı.
Bazı ön araştırmalar yaptım fakat işler biraz karıştı.
ipsec-tools denedim ripemd160, cast128, lzs, lzjh modülleri bulunamadı
hatalarını aldım. Centos çekirdeğinde ipsec desteğinin problemli
olduğuyla şeylere rastladım.
Bunun dışında oficial Cisco vpn clientını mı kurmalıyım yoksa Openswan
mı kurmalıyım tereddütte kaldım.
En kolay çözüm olarak ne önerirsiniz ?
Dağıtım : Centos-3.4

İyi çalışmalar.