Re: [Linux-ag] redhat üzerinde apache de web uygulaması Türkçe problemi

From: Emre KARAOĞLU (emre@uzem.itu.edu.tr)
Date: Tue 30 May 2006 - 14:15:35 GMT

RedHat ve Fedorlarda sıkça karşılaşılır bu sorun; :)

Eğer Apache kullanıyorsanız: /etc/apache/httpd.conf dosyasından;
eğer Apache2 kullanıyorsanız: /etc/apache2/apache.conf dosyasından;

AddDefaultCharset ISO-8859-1

satırının başına bir # işareti koyun; (# AddDefaultCharset ISO-8859-1)

Kayedip çıkın ve apache'yi yeniden başlatın.

Sorun, sayfanız ne olursa olsun bu satırdan ötürü dil kodlamasını
ISO-8859-1 yapmasından kaynaklanıyor.

Saygılar, iyi çalışmalar..

yaşar tunçez yazmış:

> Merhaba,
> web sitesini tasarlayan ben değilim ama şimdi baktım şöyle bir şey
> yazıyor:
> <met http-equiv="Content-Type" content="text/html";
> charset=iso-8859-9"> şeklinde tanımlanmış.

 Emre KARAOĞLU                  : Emre KARAOĞLU
 İstanbul Teknik Üniversitesi   : Istanbul Technical University
 Uzaktan Eğitim Merkezi         : Center for Distance Learning
 Sistem Yöneticisi              : Systems Administrator

 E-Mail: emre@uzem.itu.edu.tr
 Tel: +90 (212) 285 71 88 / 15
 Fax: +90 (212) 285 71 88 / 5